Dagelijkse energiebehoefte

Overzicht van de verschillende intensiteit niveau's voor energiebehoefte:

  • Heel licht: zitten, studeren
  • Licht: typen, les geven, rustig wandelen
  • Gemiddeld: wandelen, joggen, tuinieren
  • Zwaar: spitten, klimmen
  • Heel zwaar: gewichtstraining, aerobic dansen
  • Sport: intensieve competitie-sport
  • Zware training: extreem intensieve gewichtstraining
  • Maximale inspanning: extreem intensieve inspanning van lange duur

Energiebehoefte uitrekenen

Met onderstaand formulier kunt u uw energiebehoefte uitrekenen. Vul alles goed en, uw lichaamslengte in cm, uw gewicht in kilo's en leefttijd in jaren. Kies vervolgens uw geslacht en de intensiteits niveau. Als u daarna op de knop berekenen drukt, wordt uw dagelijkse energiebehoefte uitgerekend.

Energiebehoefte
Lengte: cm.
Gewicht: kg.
Leeftijd: jaar
Geslacht:
Intensiteit niveau:
 

Dagelijkse energiebehoefte: kcal.
Accepteer cookies

 

Deze energiebehoefte calculator is slechts een indicatie en geen maatstaf voor uw gezondheid. Om zekerheid te hebben over de al dan niet correcte energiebehoefte is het raadzaam om uw huisarts of andere deskundigen te raadplegen.

 

Cookies

 

Een cookiewall? Irritant he? Helaas ontkomen we er ook op Calorielijst niet aan. We zijn wettelijk verplicht om je te informeren en je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies en soortgelijke technieken. We doen dat middels deze cookiewall omdat dit voor ons de enige werkbare oplossing is.

 

Ja, ik accepteer cookies:

 

Op Calorielijst gebruiken we:

 

 

Meer en uitgebreide informatie over het privacy- & cookiebeleid van Calorielijst