11 tips om snel en verantwoord af te vallen

Accepteer cookies

  1. Water zuivert je lichaam
  2. Let op je voeding
  3. Eet met regelmaat
  4. Wees een doorzetter
  5. Beweeg je lichaam
  6. Ken je maten
  7. Drinken, drinken, drinken
  8. Val af, maar blijf eten
  9. De wekker is je vriend
  10. Van uitstel komt afstel
  11. Afvallen die je niet alleen

 

Algemeen
Tijdens afvallen is de kans op een vitaminetekort aanwezig. Benieuwd naar uw vitamine inname? Doe de test!

 

Water zuivert je lichaam
Drink veel water. Hierdoor weersta je het hongergevoel en zorg je voor de avoer van afvalstoffen in het lichaam

 

Let op je voeding
Snoep, chips en junkfood zijn absoluut verboden. Als je al deze producten blijft eten zal er nooit iets van komen. Laat ook de alchol voor wat het is. Hierdoor houd het lichaam meer vocht vast.

 

Eet met regelmaat
Zorg voor een regelmatig eetpatroon. Probeer op vaste tijden te eten. Door te eten met regelmaat voorkom je dat je lichaam veel vocht vast houdt.

 

Wees een doorzetter
Zonder doorzettingsvermogen zal je nooit het gewenste resultaat bereiken. Afvallen gaat met pieken en dalen. Zorg ervoor dat je niet afhaakt als je even in een dal zit.

 

Beweeg je lichaam
Zorg elke dag voor minimaal 20 minuten lichaamsbeweging. Geen tijd voor de sportschool? Ga dan eens op de fiets in plaats van de auto en neem eens de trap in plaats van de lift.

 

Ken je maten
Zorg dat je de resultaten van het afvallen kan bijhouden. Als je weet met welk gewicht je ben begonnen kun je bijhouden of je op de goede weg bent. Toch is je gewicht niet doorslaggevend! Je zet namelijk vet om in spiermassa

 

Drinken, drinken, drinken
En dan geen alchol. Probeer elke dag minimaal 1,5 liter te drinken. Overdrijf dit niet, teveel drinken is niet goed.

 

Val af, maar blijf eten
Zorg dat je wel blijft eten. Maak niet de fout door in je enthousiasme helemaal niks meer te eten. Ook als er bijvoorbeeld ťťn week even geen gewicht af gaat.

 

De wekker is je vriend
CreŽer regelmaat in je slaappatroon. Het is beter elke dag op tijd het bed in en uit te gaan dan af en toe een avond flink door te halen en de volgende dag lang uit te slapen.

 

Van uitstel komt afstel
Eťn van de grootste fouten bij het beginnen met afvallen is het uitstellen van je startdatum. Begin daarom niet morgen, over een week of volgende maand, maar begin vandaag.

 

Afvallen die je niet alleen
Het is makkelijker om samen met iemand at te vallen. Je kunt elkaar dab stimuleren en helpen waar dat nodig is. Dit kan goed op dit forum: www.voedingsforum.nl.

Cookies

 

Een cookiewall? Irritant he? Helaas ontkomen we er ook op Calorielijst niet aan. We zijn wettelijk verplicht om je te informeren en je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies en soortgelijke technieken. We doen dat middels deze cookiewall omdat dit voor ons de enige werkbare oplossing is.

 

Ja, ik accepteer cookies:

 

Op Calorielijst gebruiken we:

 

 

Meer en uitgebreide informatie over het privacy- & cookiebeleid van Calorielijst